شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟
سرخط خبرها

کمپین کاربران افغانستانی در توئیتر | جهان کشتار هزاره‌ها را به‌عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسد

  • کد خبر: ۶۹۵۷۵
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
کمپین کاربران افغانستانی در توئیتر | جهان کشتار هزاره‌ها را به‌عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسد
هدف قرار گرفتن هزاره‌ها در افغانستان در ماه‌های اخیر با اعتراض بزرگان و فعالان اجتماعی این قوم افغانستانی مواجه شده است، آنها از جامعه جهانی می‌خواهند؛ کشتار هزاره‌ها در افغانستان را نسل کشی بدانند و خواستار توقف آن شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شماری از شهروندان افغانستان کمپینی را در شبکه اجتماعی تویتر در اعتراض به «کشتار هدفمند» هزاره‌ها راه‌اندازی کرده‌اند، این کمپین که زیر نام (StopHazaraGenocide#) راه‌اندازی شده، می‌گوید جهان باید کشتار هزاره‌ها را به‌عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسد و برای حفاظت از هزاره‌ها اقدام کند.

 

این کمپین در واکنش به موجی از حملات هدفمند در غرب کابل آغاز شده است. در ۱۸ ثور/اردیبهشت مکتب سیدالشهدا در غرب کابل هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه حدود ۹۰ نفر کشته و بیش از ۲۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

در جریان هفته‌ی گذشته نیز دست‌کم چهار انفجار مین بر خودروهای مسافربری در حوزه‌های سوم و ششم شهر کابل جان نزدیک به ۲۰ غیرنظامی را گرفت و بیش از ۲۰ غیرنظامی دیگر را زخمی کرد.

 

سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان حملات مکرر اخیر در غرب را «کشتار و نسل‌کشی» خوانده و گفته است که نهادهای امنیتی و کسانی که در حکومت به‌طور مستقیم مسئولیت تأمین امینت را بر عهده دارند، مکلفند که هرچه زودتر در برابر این «کشتار و نسل‌کشی» اقدام کرده و به مردم پاسخگو باشند.

 

پیشتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حمله بر مکتب سیدالشهدا را «پاکسازی قومی و نسل‌کشی» خوانده بود.

 

خانواده‌های قربانیان حمله بر مکتب سیدالشهدا نیز از حکومت افغانستان و جامعه جهانی خواسته بودند که این حمله را به‌عنوان مصداق «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسند.

 

اتحادیه‌ی اروپا: کشتار هزاره‌ها متوقف شود

درهمین حال اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید که کشتار هزاره‌ها در افغانستان باید متوقف و جرایم علیه این گروه قومی بررسی شود.

 

نمایندگی سیاسی اتحادیه‌ی اروپا در کابل روز (پنج‌شنبه، ۱۳ جوزا/خرداد) در توئیتی گفته است: «کشتار هزاره‌ها باید متوقف و جرایم [علیه آنان هم] باید تحقیق شود.»

 

نمایندگی سیاسی این اتحادیه در کابل این موضوع را همزمان با اعلام دیدار توماس نیکلسون، نماینده‌ی ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان با دانش‌آموزان دختر مکتب سیدالشهدا که در تاریخ ۱۸ ثور، مورد حمله قرار گرفت، ‌مطرح کرده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->